КЛУБ 

LEGO роботика 

с ръководител 

Мария Карабалиева

през учебната 2022-2023 година

ТЕМАТИЧНА ПРОГРАМА

на клуб “LEGO роботика” 


 



LEGO® Education SPIKE™ Essential е междупредметното STEAM решение за начално образование. SPIKE Essential ангажира учениците в практическо изследване на концепциите на STEAM, като същевременно допринася за грамотността, математиката и социално-емоционалното развитие. Съгласуваните със стандартите учебни единици използват ежедневни теми, близки минифигурки с различни личности и познати строителни елементи LEGO® за решаване на проблеми чрез разказване на истории. SPIKE Essential се състои от основен комплект тухли за класна стая с голямо разнообразие от елементи LEGO® и интелигентен хардуер, заедно с интуитивното приложение SPIKE™, като всичко това е придружено от селекция от планове на единици и цялостна поддръжка онлайн и в приложението. SPIKE Essential вълнува учениците и осигурява силни STEAM резултати от обучението, развивайки техните STEAM знания и практики и умения за 21-ви век.

Част от системата за обучение LEGO® LEGO® Education SPIKE™ Essential е част от LEGO® Learning System и осигурява прогресия на обучението година след година, като се започне от по-ниските класове и се стигне до горните начални класове. Последователната структура на модула изгражда здрава основа за лесно преминаване към средно образование и по-усъвършенствани възможности за учене със SPIKE™ Prime. LEGO® Learning System е интуитивна, приобщаваща и много адаптивна система за практическо обучение. Той подготвя уменията на учениците за бъдещето и ги прави уверени учещи през целия живот, като им дава неограничени възможности за практическо, игриво учене в STEAM.

LEGO® Education SPIKE™ Essential съчетава съобразени със стандартите учебни програми, цветни LEGO® елементи, проста прогресия на кодиране и интелигентен хардуер. С учебните модули STEAM учениците от всички нива са напълно ангажирани, тъй като всичко е лесно адаптируемо към всяка учебна среда, което прави бързо и лесно за вас и вашите ученици да започнете и да започнете да учите.

Строенето и практическото учене стават лесни и достъпни за всички възрасти с лесни подреждащи се тухлички LEGO®. Bridge Pin свързва креативни системни компилации с хардуер и LEGO® Technic елементи.

Учебните единици LEGO® Education SPIKE™ Essential са проектирани около игриво базирано на разказ решаване на проблеми с близки теми, които могат да развият младите ученици в независими STEAM мислители. LEGO® Education SPIKE™ Essential включва 5 единици, които се фокусират върху националните стандарти както за по-ниските, така и за по-горните класове на основното образование. Всяка единица се състои от седем до осем 45-минутни урока, плюс разширения за езикови изкуства и математика за всеки урок. Това са общо 50 часа съдържание в класната стая! По време на всеки урок учениците обмислят и разработват креативни решения чрез опити и грешки, докато си сътрудничат със своите връстници.​

публична изява "Невероятен лунапарк" на клуб "Lego роботика" 

На 28 Февруари 2023 година, се проведе първата публична изява на клуб "Lego роботика" с ръководител Мария Карабалиева. 

Учениците бяха поканили своите родители, с ръчно изработени от тях покани. Специални гости бяха директорът на НУ "Алеко Константинов" град Харманли - Снежана Захариева и учениците Георги и Денислав от клуб Innovaone към СУ "Неофит Рилски" град Харманли, със своя ръководител Емануил Николов. 

Темата на изявата беше "Невероятен лунапарк". През времето, в което учениците строяха, вървеше клип, който показваше работата им през изминалата половин година участие в заниманията. 

Сред проектите на децата имаше Виенско колело, Суперскоростна люлка, Невероятна въртележка, Боулинг, Бутка за храна, Футбол, Въртящи се чаши чай. Всеки отбор построи и кодира проекта си, който се стартира от сензор за цвят. Различните цветове, отговарят на различна скорост на въртене, брой завъртания или различен вид храна. Отборите презентираха и демонстрираха съоръженията си, след което всички гости бяха поканени да пробват всяка от атракциите. Всеки отбор води статистика, под формата на колонна диаграма, която анализира изборът на посетителите за цвета, който са избрали. В заключение на изявата, децата обобщиха резултатите от статистиката и съобщиха най-желания продукт или скорост.

Проект - "Пинбол"

Лего програмистите построиха и програмираха своите игри на пинбол. Специален гост ни беше госпожа Снежана Захариева - директор на НУ "Алеко Константинов". Тя с радост се откъсна от ежедневната си работа и се позабавлява, играейки увлекателната игра, сътворена от учениците от клуба по програмиране LEGO роботика.

Проект A-maze-ing (Удивителен лабиринт)


Учениците построиха своите лабиринти, след това започна масово проучване. Всяко дете от училище се докосна до лабиринта. В своите инженерни тетрадки, учениците от клуба, записваха за колко поклащания се излиза от лабиринта. Играта е програмирана така, че всяко накланяне активира светлинен сигнал. На края след обобщаване на данните в електронна таблица, излъчиха първенците на всеки клас и най-добрите от цялото училище. Оказва се, че учениците от 1 клас се справят най-добре с играта на нашия Удивителен лабиринт.


Победителите от играта Удивителен лабиринт.

1. Дария К. от 1 Б

2. Теа от 1 В

3. Пламена от 1В

4. Мирко от 2 А

5. Милла от 4 Б

Поради отсъствието на Милла, нейна приятелка прие грамотата.

Поздравления на всички включили се!


Проект "Въртележка"

Проект "Мини голф"

Със създаването на проекта Мини голф, учениците разбраха как се пренася енергията между различни предмети. Те трябваше да преценят каква трябва да е скоростта на стика за голф, за да влезне топчето в дупката.